قیمت محصول :     25000 تومان
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

راهبرد توسعه شهر CDS City Development Strategy آیندة شهرهاي ما

بازدیدها: 3

این فایل در قالب پاورپوینت PowerPoint در ۵۰ اسلاید تهیه و تظیم و در آن به راهبرد توسعه شهر CDS City Development Strategy آیندة شهرهاي ما پرداخته است.
راهبرد توسعه شهر (City Development Strategies) ارائه چشم انداز و نمای آتی(Vision) شهر همراه با پشتوانه برنامه اجرايي(Action Plan) جهت هدایت رشد متعادل و مطلوب، توسعه يافته و پايدار شهر در يک فرآیند مشارکتی با هدف ارتقاي کيفيت زندگی شهروندان است.CDS يک طرح شراکتی و همکاری برای ادارة شهر است.CDS در واقع چارچوب پويا، مشارکت جو و جديدي برای مديريت و برنامه ريزي بلند مدت شهر است.
طرح‎هاي استراتژي توسعة شهري بر تقويت رشد اقتصادي شهر تاكيد داشته درعين حال به جوانب زيست محيطي، ساختار شهري، زيرساخت‎ها، كاهش فقر و مالية شهري نيز مي‎پردازند.

فرايند تهيه طرح استراتژي توسعه شهري يك فرايند مشاركتي است كه با مشاركت فعال بهره‎وران و دست‎اندركاران اصلي جامعه تهيه ميشود.

از سال ۱۹۹۸، بانک جهانی از تهیه طرح توسعه راهبردی شهر برای بیش از ۱۶۰ شهر در در سراسر جهان، حمایت کرده است.
CDS برنامه ای است راهبردی برای توسعه شهری که نخستین بار در ایران در قالب طرح بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن (UUHRP) مورد توجه قرار گرفت. زمینه های شروع این طرح از محل اعتبارات اتحادیه شهرها (Cities Alliance) با برگزاری کارگاه های آموزشي CDS در وزارت مسکن و شهرسازی بوده است. طرح بهسازی شهری و اصلاحات بخش مسکن در ایران از سال ۱۳۸۳ شروع شده و در شهرهای کرمانشاه، زاهدان، بندرعباس، سنندج و تبریز به اجرای برنامه ها و طرح های می پردازد. مدت اجرای آن ۱۲سال است که با هدف انتقال اعتبارات به بخش مسکن و نیز بهبود شرایط زندگی برای خانوارهای کم درآمد و با مبلغ ۳۳۰ میلیون دلار امریکا به اجرا خواهد رسید. این طرح سه مرحله ای است و وام پروژه ازبرنامه انعطاف پذیر پیروی می کند به این معنا که درصورت تحقق اهداف هر از طرح، مرحله بعد آغاز می گردد. هدف كلي برنامه بهسازي شهري و اصلاحات بخش مسكن (UUHRP) تسهيل بخشيدن به انتقال اعتبارات به بخش مسكن (كه توسط بازار هدايت مي‌شود) و نيز بهبود شرايط زندگي موجود براي خانواده هاي متوسط و خانواده‌هاي كم‌درآمد خواهد بود. اهداف اصلی آن الف) بهبود بخشيدن به شرايط زندگي درمحلات بدون امكانات در ۵ مركز استان.ب) آماده سازي سيستم ها، ظرفيت‌سازي وپايه‌ريزي منظم و آغاز اصلاحات بخش مسكن براساس نياز بازار. برنامه CDS یا راهبرد توسعه شهر در چارچوب این طرح انجام می شود که شروع مطالعات آن از اواخر سال ۱۳۸۷ برای شهرهای ۱- بندرانزلی۲- شاهرود۳- قزوين بوده است. در ادامه به معرفی CDS می پردازیم:
رشد شتابان شهرنشينی و نياز شديد به سازماندهي و مديريت منابع در شهرها و گذار از رشد شتابان شهری به پایداری توسعه شهری.
فقر و تمرکز آن در شهرها و ايجاد مشکلات در توسعة شهری متعادل.
بحران های زيست محيطي در ارتباط با شکل گيري و گسترش نواحی صنعتي بدون مسئووليت پاسخ دهي در مقابل محيط زيست و منافع شهرنشينان.
جهاني شدن و اثرات آن بر شهرنشینی و شهرسازی کشورهای در حال توسعه استفاده از رشد اقتصادی در جهت نیل به توسعه با منطق عدالت و فراگيری منافع برای همگان.
اصول CDS :
  CDS براساس اصول چهارگانه زير كه نشانگر “پايداري شهرها” هستند، بنيان نهاده شده‏اند:
  قابليت زندگي (Livability)
رقابت پذيري (Competitiveness)
سرمایه پذیری(Bankability)
مديريت و حاكميت خوب شهري (Good Urban Management and Governance)

اصول اساسی CDS بشرح زير توضيح داده ميشوند:
 
  قابليت زندگي Livability):
شهری قابل زندگی است که در آن همه ساکنين از فرصتهای يکسان برای مشارکت و بهره مندی از زندگی اقتصادی و سياسي شهر برخوردار باشند.
رقابت پذيري (Competitiveness)
–  شهرهای رقابتی شهرهايي هستند که اقتصاد قوی با رشد اشتغال، در آمد و سرمايه گذاری همه جانبه دارند.
– لازمه توسعه کارآمد شهری فراهم آوردن شرايط مناسب برای افزايش بهره وری افراد و مؤسسات است.
– در شهرهای رقابتی، توليد، سرمايه گذاری، اشتغال و تجارت به شکل پويا و در ارتباط با فرصت های بازار شکل مي گيرند.
سرمایه پذیری(Bankability)
 
شهرهای سرمایه پذير شهرهائی هستند که دارای سيستم ماليه شهری کار آمد در استفاده از منابع در آمدی و هزينه اي خود هستند.

مديريت و حاکميت خوب شهری
(Good Urban Management and Governance)

حكمروايي راهكارها، فرايندها و نهادهايي را شامل ميشود كه از طريق آنها شهروندان و گروهها بتوانند به منافع و حقوق قانوني و نيز انجام تعهدات خود دست يابند.
عناصر حكمروائي خوب شهری عبارتند از:
–  حساب پس دهی (Accountability)
–  شفافيت (Transparency)
–  اصل رقابت (Contestability)

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
بعد از خرید: از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .

افزودن به سبد خرید
0