قیمت محصول :     55500 تومان
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

مطالعات رساله دانشكده معماري

بازدیدها: 0

این فایل در قالب ورد Word در ۱۱۶ صفحه تهیه و تظیم و در آن به مطالعات رساله دانشكده معماري پرداخته است.

مقدمه
اغلب مي‌گويند معماري بيان‌كننده صريح اصول فرهنگي است و هر چند ناآگاهانه از اين نكته نتيجه مي‌گيريم كه نخست فرهنگ به‌عنوان علت وجود داشته و سپس معماري به‌عنوان نتيجه و محلول منطقي پديد آمده است بگذاريد خطر تعصب نشان دادن نسبت به توانمندي معماري را به جان بخرم و بگويم كه در تمدني زنده و پويا وضع درست برعكس است معماري آمده تا پيدايش فرهنگ ممكن شود خانه ساخته شده تا بودن را اثبات كند و صورت آن خودگوياي ديدگاهي است نسبت به زندگي ابزار را مي‌آفرينند نه آنكه فقط آنرا به كار ببرند و صورت را به بنا مي‌دهند، آنكه در اجرا بنا خود به خود صورتي مي‌يابد در اين حال معماري براي فرهنگ هم صحنه است و هم صحنه‌گردان فقط آن‌گاه كه فرهنگ زوال يا بود دربند عرف و عادت اسير شود آثار معماري نيز به‌صورت پاسخهاي صورتبندي شده براي مسائل جا افتاده در مي‌آيد كه اندك تفاوتهاي بين آنها وانمودكننده ابداع و ابتكار است.
آن‌گاه كه معماري فرهنگ شود زمين به بوستان بدل مي‌گردد آب به حوض خلاء به فضايي پرروح و ماده به‌صورتي شيوا. آن‌گاه است كه اشكال دست‌به‌دست هم نقوش را مي‌آفرينند و خط مقدسي مي‌شود. از چوب رحل مي‌تراشند كه جايگاه كتاب الهي است و از سنگ مقبره مي‌سازند كه نفي ميرايي است. انسان خواهان در نورديدن زمان است. براي بقا اشيايي ساخته و انديشه‌هايي پرداخته است كه عمري درازتر از او دارند. در ميان اين هداياي آدمي به آينده به‌راستي معماري از همه ارزشمندتر است. اما با فرهنگي مغشوش و تمدني رنگباخته اين هدايا فقط عتيقه به شمار مي‌آيد يعني آنچه تنها براي مورخ علاقه‌مند جالب است و بس.
آموزش بويژه آموزش متخصصين را در در درجه اول جزئي از توسعه نيروي انساني محسوب مي‌كنند و آن را در ارتباط با برنامه‌ريزي اقتصادي و آمارهاي مهمي مي‌دانند. برخي از مدارس معماري در جهان اسلام درسهايي درباره اسلام و فرهنگهاي اسلامي عرضه مي‌كنند اما محتوي اين دروس از حد معرفي سرسري اديان و تاريخ شسته و رفته فراتر نمي‌‌رود. دروس تاريخ هنر و معماري اسلامي اغلب مروري فارغ از نقد و تحليل است. اما از اين نكته مهمترين ديدگاه است كه آموزش نيز چون فن‌آوري قابل خريداري قابل انتقال و از جنبش خدمات مستقل از ارزشهاي فرهنگي است. پيوسته به ما مي‌گويند كه دانش به خودي خود بد نيست بلكه نحوه كاربرد دانش آن را به خوب و بد تبديل مي‌كند. كم‌اند كساني كه حاضر باشند به اين نكته بينديشند كه شايد مهمترين ارزشها را در پس آنچه دانش مي‌خوانيم در پشت نحوه تثبيت و تبادل آن پنهان كرده‌اند.
فرهنگ مسلمين از زبان ايشان فراتر است و شامل آداب و رسوم قومي و تجلي اجتماعي باورهاي مردماني است كه با خداي عالم عهدي بسته‌اند و مي‌خواهند تحت هدايت او عمل كنند و هر خلاقيت خود را به خالق متعال پيش‌كش نمايند.

چكيده :
در فصل اول اين رساله ابتدا به بررسي اقليم پرداخته و اقليم بصورت كامل بررسي شده است. ابتدا به بررسي اقليم استان ـ شهرستان ـ و محلي كه سايت در آن قرار گرفته پرداخته شده است همچنين در اين فصل به مسئله جمعيت نيز پرداخته شده است در فصل دوم دانشكده و معماري همچنين رشته هاي كارداني وكارشناسي را بررسي نموده و طول دوره و تعداد واحدهاي درسي اين رشته در دو مقطع كارداني و كارشناسي بررسي شده است در فصل سوم به بررسي نمونه هاي موردي چه داخلي چه خارجي پرداخته شده و بعضي از دانشكده هاي داخل و خارج كشور را از نظر فرم، عملكرد مورد بررسي قرار داده در فصل چهارم ابعاد اندازه و برنامه ريزي فيزيكي و فضاهاي مورد نياز در اين دانشكده بايد مورد استفاده قرار گيرد بررسي شده در فصل پنجم ، مكان طراحي را معرفي نموده و سايت را تجزيه و تحليل كرده در اين فصل سايت را از نظر دسترسي ها ، ديدهاي اطراف و همچنين شبكه هاي تأسيساتي مورد بررسي قرار داده در فصل ششم روند طراحي و ايده طرح و هدف انتخاب طرح را مورد بررسي قرار داده در فصل آخر سازه پيشنهادي و همچنين تأسيسات پيشنهادي را مورد بررسي قرار داده سعي شده در اين رساله نكاتي كه در يك فضاي آموزشي مهم و حائز اهميت است مورد بررسي قرار گيرد.

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
بعد از خرید: از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .

افزودن به سبد خرید
0