قیمت محصول :     69500 تومان
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

مطالعات طراحی هتل

بازدیدها: 0

این فایل در قالب پاورپوینت PowerPoint در ۱۳۹ اسلاید تهیه و تظیم و در آن به مطالعات طراحی هتل پرداخته است.

مطالعات طراحی هتل
تعریف اقامتگاه های موقت
هتل
هتل یک واژه فرانسوی ومکانی است که تسهیلات لازم برای اقامت کوتاه مدت مسافر را در مقصد یا مسیر حرکت تامین می کند . معادل های فارسی آن عبارت اند از: کاروانسرا، مهمانخانه، مهمان پذیر،زائرسرا و مسافر خانه
متل
اقامتگاه های بین راهی را متل نامیده اند.
در گذشته کاروانسراها این نقش را ایفا می کردند.
متل از نظر لغوی ترکیبی ازهتل و ماشین است.
متل ها معمولا داراي رستوران ، سوپر ماركت و ساندويچ فروشي نيز مي باشند وسرويس آنها شباهت زيادي به سرويس هتلها دارد
ساده ترین تسهیلات بین راهی قهوه خانه یا رستوران است که گاه تخت برای خوابیدن در اختیار مسافر قرار می دهند.
متل حتی از نظر شکلی هم شباهت بسیار زیادی به کاروانسراهای قدیمی دارد.
در کاروانسرا، اتاقهایی که در اختیار مسافر قرار می گرفت دور تا دور محوطه یا حیاطی ساخته می شد که چهاپایان مسافر کش یا بارکش نگهداری یا تیمار می شدند.
بهترین متل های امروز دور تا دور یا کنار پارکینگ خودروها ساخته می شوند و دسترسی به اتاق را مستقیما” از پارکینگ میسر می کنند. حتی تشریفات ثبت نام و تسویه حساب مسافر به صورت الکترونیکی انجام می شود و مراجعه مسافر به میز پذیزش ضرورت خود را از دست می دهد.
تفاوت هتل و متل
متل بر خلاف هتل از تسهیلات کمتر اما سرعت بیشتری برخوردار است.
در متل مسافر باید سریع غذا بخورد، استراحت کند و دوباره به راه بیافتد تا در زمان پیش بینی شده به مقصد برسد.
مسافر در استفاده از متل حتی همه چمدانهای خود را به اتاق نمی برد، بلکه به بردن یک ساک اکتفا می کند و بقیه اثاث خود را در ماشین باقی می گذارد.به همین دلیل، معمولا” در اتاق متل جایی . برای اثاثیه مهمان پیش بینی نمی شود .
اما در هتل، مسافر زمان بیشتری در اختیار دارد و می تواند از همه تسهیلات آن از جمله رستوران، فروشگاهها، سالن ورزشی، آرایشگاه و خشک شویی استفاده کند.
استانداردهاو ظوابط طراحی هتل ۵ ستاره
‌اين هتلها در رديف اول هتلها قرار دارند . قوانين واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کيفيت آن همواره بايد ثابت نگه داشته بشود .
معيارها :معماری و دکوراسيون زيبا و منحصر به فرد – نگه داری و خانه داری منحصر به فرد و مستمر – دارای بيش از ۱۰۰ اتاق هال ورودی اتاق مهمان ، فضای عمومی تزئين شده با کارهای هنری ، مفروش شده با کيفيت بالا ، لابی بسيار زيبا – دفتر پذيرش بسيار منظم در فضای کافی و آرام – دارای نگهبان و سرويس ۲۴ ساعته – پرسنل آموزش ديده متعهد ، تزئين اتاقها با استفاده از اشياء عتيقه ، دارای تلفن
تميز کردن اتاق ۲ مرتبه در روز- سرويس حمام زيبا و مدرن – دارای رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرويس غذا دهی ، امکانات رستوران جذاب ، سرويس حمل و نقل – مغازه و فروشگاه پوشاک – در داخل اتاقها يخچال و نوشيدنی متنوع وجود دارد . 

کارکنان در هتل ۵ ستاره :
بسيار مرتب و يونيفرم پوشيده با لباسهای شيک ، مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب ، نسبت به رفع نيازهای مهمانان متعهد هستند و بسيارعالی سرویس می دهند . دارای مدير حرفه ای و متخصص سازگاری و هماهنگی سرويس ها ، تداوم نگهداري وخانه داری بی عيب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه ۵ ستاره می باشند .
رو يال :
با دکوری استثنايی چشم اندازی عالی دارای سوئيت های مجلل و سالن غذا خوری و بالاترين استاندارد از نظر سطح تجمل و راحتی ، کارکنان آزموده و … می باشند .

ارزیابی هتل ها در پنج مورد صورت خواهد گرفت: · امور ساختمانی، تاسیساتی هتل و متعلقات آن · امور خدمات و تجهیزات هتل · امور ایمنی، بهداشت و پایداری · امور اغذیه و اشریه · امور مدیریت، نیروی انسانی و آموزش
در ارزیابی امتیازات در مجموع امتیازات داده شده می بایست نسبت زیر رعایت گردد: الف) امور ساختمانی و تاسیساتی و موارد مربوط به آن ۳۰% از کل امتیازات ب) امور مربوط به نوع سطح سرویس و خدمات و تجهیزات و موارد مربوط به آن ۵۰% از کل امتیازات ج) امور مربوط به مدیریت، نیروی انسانی و آموزش ۲۰% از کل امتیازات
فضاهای مورد نیاز هتل :
پذیرش و پیشخوان : که باید نزدیک به ورودی و در دسترس باشد و وظیفه راهنمایی و پذیرش میهمانان هتل را بر عهده دارد.
انبار چمدانها : که این فضاهم باید ارتباط بسیار مناسبی با ورودی داشته باشد.
لابی : لابی هتل معرف شخصیت و تقریبا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فضاهای هتل یا به عبارتی ویترین هتل است ، که بیشترین هزینه ها را معمولا در این فضا انجام می دهند. واحدهای تجاری ، فضاهای تفریحی و رستوران های هتل ارتباط مستقیمی با لابی دارند ، چرا که لابی مورد توجه است و این ارتباط مستقیم می تواند در جذب مسافران ، به آنها کمک کند.
قسمت اداری هتل  : شامل تلفنخانه ، رزرواسیون ، حسابداری ، مدیریت ، حراست و استراحت کارکنان می باشد .
نمازخانه : که معمولا در طبقه همکف هتل است و باید دسترسی مطلوبی به لابی و سرویسها داشته باشد.
سرویس : علاوه بر سرویس هایی که در اتاق های هتل است ، معمولا سرویس عمومی مجزای زنانه و مردانه در هر طبقه قرار می دهند.
مرکز تفریحی و ورزشی : برای کودکان و بزرگسالان که باید ارتباط خوبی با لابی داشته باشد.
سالن برگزای جلسات : که بسته به بزرگی هتل می تواند کوچک و بزرگ باشد و باید ازتباط خوبی با لابی و … داشته باشد.
کافی نت : که امروزه در هتلها بسیار لازم و ضروریست و باید ارتباط خوبی با لابی داشته باشد.
رستوران ها و کافی شاپ های هتل که بسته به بزرگی هتل می تواند متعدد و متنوع باشد ، چرا که یک هتل باید پاسخگوی نیاز همه سلیقه ها باشد. در پلان باید یکی از بهترین نقاط مرتبط با لابی را به رستوران اختصاص داد.

آشپزخانه رستوران : شامل قسمتهای : شستشو ، پخت و پز ، آماده سازی مواد اولیه ، سردخانه بالای صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد.
انبار
بارانداز
نگهبانی
غذاخوری کارکنان
فضاهای تاسیساتی
اتاق تعمیرات و نگهداری
رختشویخانه
خانه داری
اتاق ها : فضاهای اقامتی هتل که شامل اتاقها و سوئیت های معمولی و ویژه می باشد باید از هر گونه فضاهای خدماتی و جانبی هتل دور بوده و موجب راحتی و آرامش میهمانان هتل را در آنها فراهم کرد.
و تنها بخش خدماتی که در بین اتاقها وجود دارد ، بخش خانه داری است که وظیفه سرویس دهی به تعداد مشخصی اتاق را بر عهده دارد و دارای راه پله و آسانسور مجزا از میهمانان است ؛ به طوری که خدمات دهی و نظافت ، کاملا به دور از چشم مسافران انجام گیرد.
بسیاری از شرکت های گرداننده هتل معتقدند که اتاقهای خواب و دستشویی و سرویس آنها ، تاثیر به یاد ماندنی تری نسبت به هر یک از فضاهای هتل بر میهمانان هتل می گذارد.

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
بعد از خرید: از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .

افزودن به سبد خرید
0