قیمت محصول :     14000 تومان
  افزودن به سبد خرید

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

نیاز به مسکن

بازدیدها: 6

این فایل در قالب پاورپوینت PowerPoint در ۲۸اسلاید تهیه و تنظیم و در آن از مسکن و شاخص های آن و سپس با تاکید بر نیاز به مسکن موردمطالعه و مورد نظر مفهوم را تکمیل نموده است.
این فایل در قالب پاورپوینت PowerPoint در ۲۷ اسلاید تهیه و تظیم و در آن به نیاز به مسکن پرداخته است.
یکی از ارکان مهم برنامه ریزي مسکن برآورد نیاز به مسکن با توجه به اطلاعات و آمار مستند و قابل اطمینان می باشد ، که با توجه به آنها بتوان به برآورد نیاز به مسکن پرداخت
برآورد مطمئن از نیاز به مسکن ، عامل مهمی در تدوین سیاست و تنظیم و ارزیابی برنامه هاي مسکن است.
براي تنظیم و اجراي برنامه ها، باید نیاز به مسکن در مناطق مختلف کشور مشخص شود و همچنین شناختی از خصوصیات اقتصادي و اجتماعی متقاضیان مسکن صورت گیرد که این باعث تعیین اولویتهاي تهیه ي مسکن خواهد شد.
نیاز
در فرهنگ‌های اقتصادی، “نیاز” را معادل خواست، تمایل، احتیاج، تقاضا و مصرف بیان كرده‌اند و عموما نیاز، عاملی برای استفاده‌ی بیشتر از كالا در جامعه است.در اصطلاح فنّی مدیریت، نیاز به‌معنی نوعی کسر و کمبود روانی و فیزیولوژیکی است؛ که می‌تواند دستاورد خاصی را جذب نماید. می‌توان گفت:
«نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می‌شود و وجود نیاز موجب می‌شود فرد درصدد پیدا کردن راهی جهت رفع آن برآید.»
مسکن
مسكن اسم مكان است به معناي محل آرامش و سكونت كه از ماده سَكَن به معني آرامش مي آيد و در اصطلاح به مكاني ميگويند كه انسان در آن زندگي ميكند.
در لغت نامه دهخدا مسكن چنين معني شده: جاي باشش و خانه، منزل و بيت، جاي سكونت و مقام، جاي آرام….
نيازهاى انسان به مسکن
کاملاً واضح است که موضوعات مسکن و خانواده با یکدیگر در ارتباطند.
اسکان یکی از اصلی ترین نیازهای انسان است و کیفیت آن بر کیفیت زندگی تأثیر مستقیم دارد. منظور از اسکان صرفاً تأمین سرپناهی جهت سکونت نیست بلکه کلیه ی مباحث مربوط به مکان گزینی، شکل خانه، نحوه ی تصدی گری، روابط همسایگی و … را نیز در بر می گیرد
مسکن کوچکترين عنصر سکونتگاه ها، مهمترين کاربري شهري و يکي ازشاخص هاي عمده ارزيابي توسعه يك كشور است.
شاخصهاي مسکن شاید مهم ترین و کلیديترین ابزار در برنامه ریزي مسکن باشد
به طور کلی می توان شاخص هاي مسکن را در سه گروه عمده تقسیم بندي نمود:
الف) شاخص کمی مسکن
ب) شاخص هاي کیفی مسکن
ج)شاخص هاي اقتصادي مسکن

شاخص هاي کمی
شاخص هاي کمی مسکن عبارتند از:

۱٫ تراکم نفر در واحد مسکونی
۲٫ تراکم خانوار در واحد مسکونی
۳٫ متوسط اتاق در واحد مسکونی
۴٫ متوسط تعداد اتاق مورد تصرف خانوار
۵٫ تراکم نفر در اتاق
۶٫ تراکم خانوار در اتاق
۷٫ کمبود واحد مسکونی
۸٫ نسبت افزایش خانوار به واحد مسکونی
( ۹٫ مساحت زمین واحدهاي مسکونی(حکمت نیا و موسوي،)
شاخص هاي کیفی
شاخص هاي کیفی مسکن عبارتند از:

۱٫ نسبت مسکن مناسب
۲٫عمر واحدهاي مسکونی
۳٫ نحوه تصرف واحد مسکونی
۴٫ مساحت و سطح زیربناي واحد مسکونی
۵٫ سطح زیر بناي طبقات ساختمان هاي تکمیل شده بر حسب نوع مصالح
۶٫ واحدهاي مسکونی به لحاظ برخورداري از تسهیلات. (حکمت نیا و موسوي، ۱۱۷ :۱۳۸۵)

شاخص هاي اقتصادي
شاخص هاي اقتصادي مسکن عبارتند از:
۱٫ سهم اجاره بها و دیگر هزینه هاي مسکونی در کل هزینه خانوار
۲٫ هزینه یک متر مربع زمین ساختمان هاي مسکونی
۳٫ هزینه یک متر مربع زیر بنا
۴٫ اراضی واگذارشده توسط زمین شهري وهزینه هر مترمربع از آنها
۵٫ مصالح ساختمانی
۶٫ شاغلین بخش ساختمان
۷٫ طول دوره ساخت واحدهاي مسکونی(حکمت نیا و موسوي، ۱۱۷ :۱۳۸۵)

تقاضاي مسکن به عنوان تعدادي مساکن قراردادي یا خانه هاي مناسب زندگی تعریف شده اند که در زمانی خاص احتیاج به ساخته شدن یا ایجاد تغییراتی براي رسیدن به سطح استانداردهاي قابل قبول ملی دارند . همچنین شامل تعداد مسکنی است که نیازمند به تعمیر و یا نگهداري هستند بطوري که در سطح استاندارد و در مدت زمان معین باقی بمانند . (پور محمدي ، ۴۷ ۱۳۷۹
تقاضاي مؤثر » و« تقاضاي بالقوه
” نیاز به مسکن ” یا تقاضاي بالقوه مسکن ، در یک مقطع زمانی برابر است با شمار خانوار هاي نیازمند مسکن شامل : خانوار هاي تازه تشکیل شده ، خانوار هاي مهاجر و خانوار هایی که نیاز به تجدید بنا یا بهبود کیفیت خانه خود دارند
تقاضاي مؤثر براي مسکن” آن چنان نیازي است که با قدرت خرید همراه بوده و بتواند با قیمت هاي موجود در بازار مسکن برآورده شود .
تعداد واحد هاي مسکونی “عرضه” شده در هر سال برابر ” تقاضاي مؤثر براي مسکن ” است و تفاوت نیاز و عرضه (یا تقاضاي بالقوه و تقاضاي مؤثر ) کمبود و نارسایی بازار مسکن را نشان می دهد .

قبل از خرید: توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
بعد از خرید: تنها راه پشتیبانی محصولات سیستم تیکت می باشد .
بعد از خرید: از پنل کاربری محصول خود را دریافت نمایید . برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .

افزودن به سبد خرید
0